Αν σε μισήσουν: αγάπησέ τους, Αν σε πληγώσουν: λάτρεψέ τους, Αν σε πικράνουν: συγχώρεσέ τους... Μην ξεχνάς: ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Η καρδιά της μάνας

Η καρδιά της μάνας

Ένα παιδί, μοναχοπαίδι αγόρι,
αγάπησε μιας μάγισσας την κόρη.
-Δεν αγαπώ εγώ, του λέει, παιδιά,
μ' αν θέλεις να σου δώσω το φιλί μου,


της μανας σου να φέρης την καρδιά
να ρίξω να την φάει το σκυλί μου

Τρέχει ο νειός, την μάνα του σκοτώνει
και την καρδιά τραβά και ξεριζώνει
και τρέχει να την πάει μα σκοντάφτει
και πέφτει ο νειός κατάχαμα με δαύτη.

Κυλάει ο γυιός και η καρδιά κυλάει
και την ακούει να κλαίει και να μιλάει.
Μιλάει η μάνα στο παιδί και λέει:
-Εχτύπησες, αγόρι μου;…και κλαίει!



και η   μελοποιημένη εκδοχή της ιστορίας στο τραγούδι του Παντελή Θαλασσινού 



Ένα παλικάρι ήτανε μια φορά,
που αγάπαγε με πάθος μια όμορφη κυρά.

Μια μέρα, όπως έπαιρνε τα λάγνα της φιλιά,
«ζήτα μου ο,τιδήποτε» τής λέει τρυφερά.

«Αν μ' αγαπάς» τού είπε, με νάζι και καημό,
«την καρδιά της μάνας σου εγώ επιθυμώ»

Έτσι λοιπόν ξεκίνησε, να πάει στο πατρικό του,
ποτέ του αυτός δεν πάτησε τον όρκο το δικό του.

«Δώσε μου μάνα την καρδιά, στα πόδια της ν' αφήσω»
«Αν είναι γιε μου για καλό, εγώ στηνε χαρίζω»

Κι έτσι της πήρε την καρδιά και χάθηκε στο δρόμο,
μα σε μια πέτρα σκόνταψε και δάκρυσε απ' τον πόνο.

«Χτύπησες μήπως γιόκα μου, ψηλό μου κυπαρίσσι;»
γυμνή η καρδιά τού μίλησε, προτού να ξεψυχήσει.

Με ματωμένα χέρια φτάνει στο σπιτικό της,
«να η καρδιά που γύρευες» και την αφήνει εμπρός της.

Μα αυτή καν δεν τον κοίταξε κι άρχισε να γελάει,
«μήπως θα 'ταν καλύτερο να μού τη φέρεις Μάη.."

4 σχόλια:

  1. μας το ελεγε η μανουλα μας οταν ημασταν πιο μικροι.. καμια φορα το λεει ακομη , παντα ανατριχιαζω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ναι ειναι ενα ποίημα που μονο ρίγος μπορεί να σου φερει, αλλα και ο Θαλασσινός εκανε καλη δουλειά πανω στο ιδιο θέμα!!!!!!!!!!
    να είσαι καλά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα πιο τρυφερά λόγια που έχουν ποτέ υπάρξει σ' αυτό το πονεμένο αστεράκι, που ποδοπατάμε και συνθλίβουμε. Πόσο ζεσταίνεται η καρδιά στο άκουσμά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. χΑΡΙς, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
    ΤΙΜΗ ΜΟΥ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΕΔΩ ΣΕ ΜΕΝΑ,
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σε ευχαριστώ που ήρθες να με επισκεφτείς, Μιας και ήρθες κανε τον κόπο και γράψε εδώ το σχόλιο σου!