Σήμερα το πλοίο ΜΑΡΘΑ πήγε σε διαλυτήριο πλοίων....
Ας δούμε όμως λίγο την ιστορία του:
Το F/B "ΜΑΡΘΑ" ναυπηγήθηκε από τον Μοίρα το 1968 στο Πέραμα με σκοπό να αποτελέσει ανοιχτό Ε/Γ-Ο/Γ για τη γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Στην πορεία αποφασίστηκε το πλοίο να γίνει κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ για να μπορεί να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ευελιξία.
Δρομολογήθηκε στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθο στα μέσα του 1968. Ήταν το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου στην γραμμή για την Ζάκυνθο.
Το 1969 μεταφέρθηκε στον Αργοσαρωνικό στο δρομολόγιο Πειραιά-Αίγινα-Μέθανα-Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Λεωνίδιο και επιστροφή, αλλα σύντομα επαναφέρεται στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθος.
Το 1973 δρομολογήθηκε ο "ΠΡΩΤΕΥΣ" και ο τότε υπουργός έβγαλε από το δρομολόγιο το "ΜΑΡΘΑ" για λόγους ανταγωνιστικους. Έτσι το "ΜΑΡΘΑ" βρέθηκε να κάνει δρομολόγια Ραφήνα-Στύρα, Ραφήνα-Μαρμάρι και Ραφήνα-Κάρυστο , μόνο όμως για λίγο, γιατί σύντομα ξαναγύρισε στην γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθος. Παρέμεινε στη γραμμή μέχρι το 1989 που αντικαταστάθηκε από το "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ"
Το 1981 μετασκευαζεται στη τελική μορφή του μεγαλώνοντας κατά αρκετά μέτρα το σκαρί.
Το 1989 μεταπηδά στην γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα και Γύθειο-Κύθηρα, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία γραμμή που εξυπηρέτησε,.
Το 1996 παροπλίζεται οριστικά στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, μετά από κατάσχεση του ΟΛΠ.
Το 2014 μεταφέρθηκε σε διαλυτήριο πλοίων στα παράλια της Αλιάγας στην Τουρκία, με την βοήθεια του ρυμουλκού.
Σήμερα λοιπόν γράφτηκε ο επίλογος ενός πλοίου που έδεσε το όνομα του με την ακτοπλοϊκή γραμμή της Ζακύνθου.
Ας δούμε όμως λίγο την ιστορία του:
Το F/B "ΜΑΡΘΑ" ναυπηγήθηκε από τον Μοίρα το 1968 στο Πέραμα με σκοπό να αποτελέσει ανοιχτό Ε/Γ-Ο/Γ για τη γραμμή του Αργοσαρωνικού.
Στην πορεία αποφασίστηκε το πλοίο να γίνει κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ για να μπορεί να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ευελιξία.
Δρομολογήθηκε στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθο στα μέσα του 1968. Ήταν το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου στην γραμμή για την Ζάκυνθο.
Το 1969 μεταφέρθηκε στον Αργοσαρωνικό στο δρομολόγιο Πειραιά-Αίγινα-Μέθανα-Πόρο-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες-Λεωνίδιο και επιστροφή, αλλα σύντομα επαναφέρεται στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθος.
Το 1973 δρομολογήθηκε ο "ΠΡΩΤΕΥΣ" και ο τότε υπουργός έβγαλε από το δρομολόγιο το "ΜΑΡΘΑ" για λόγους ανταγωνιστικους. Έτσι το "ΜΑΡΘΑ" βρέθηκε να κάνει δρομολόγια Ραφήνα-Στύρα, Ραφήνα-Μαρμάρι και Ραφήνα-Κάρυστο , μόνο όμως για λίγο, γιατί σύντομα ξαναγύρισε στην γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθος. Παρέμεινε στη γραμμή μέχρι το 1989 που αντικαταστάθηκε από το "ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ"
Το 1981 μετασκευαζεται στη τελική μορφή του μεγαλώνοντας κατά αρκετά μέτρα το σκαρί.
Το 1989 μεταπηδά στην γραμμή Νεάπολη-Κύθηρα-Αντικύθηρα και Γύθειο-Κύθηρα, η οποία έμελλε να είναι και η τελευταία γραμμή που εξυπηρέτησε,.
Το 1996 παροπλίζεται οριστικά στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, μετά από κατάσχεση του ΟΛΠ.
Το 2014 μεταφέρθηκε σε διαλυτήριο πλοίων στα παράλια της Αλιάγας στην Τουρκία, με την βοήθεια του ρυμουλκού.
Σήμερα λοιπόν γράφτηκε ο επίλογος ενός πλοίου που έδεσε το όνομα του με την ακτοπλοϊκή γραμμή της Ζακύνθου.
πηγές :
http://www.ellinikiaktoploia.net/
http://www.arxipelagos.com/
http://vertzak.blogspot.gr/
http://www.shipfriends.gr/
http://www.ellinikiaktoploia.net/
http://www.arxipelagos.com/
http://vertzak.blogspot.gr/
http://www.shipfriends.gr/
Το Ο/Γ-Ε/Γ MARTHA ήταν εκείνο που με το κλειστού τύπου χαρακτήρα του άνοιξε νέους δρόμους για τη Ζάκυνθο, τους ζακυνθινό και τον τουρισμό του νησιού. Είχε προηγηθεί ο εφοπλιστής Τυρογαλάς που το 1959 είχε καταργήσει στην πράξη τη γραμμή Πειραιά Ζάκυνθο συνδέοντας το νησί με την απέναντι Κυλλήνη με το Ζάκυνθος που για πολλά χρόνια εξυπηρέτησε και θάλασσα κούνησε τους ζακυνθινούς. Μετά ο Κάρδαρης έφερε τον Άγιο Διονύσιο στην αρχή ανοιχτό και όταν ήρθε το Martha το έκλεισε. Για το Martha λοιπόν ήταν το πλοίο που επειδή ήταν κλειστού τύπου ταξίδευε μέχρι και με οχτάδα. Επανάσταση για την Ζάκυνθο. Όμορφο πλοίο που όμως πολεμήθηκε άγρια από τοπικούς πράκτορες, εφοπλιστές και την τότε κυβέρνηση, παρ όλο που είχε σαν μικρούς συνιδιοκτήτες μερικούς λεωφορειούχους του ΚΤΕΛ Ζακύνθου. Έτυχε να πάω δύο φορές μαζί του εκδρομή στα Στροφάδες. Όμορφα χρόνια και για τη Ζάκυνθο και για το πλοίο που υπήρξε προπομπός των πολύ καλών πλοίων που ταξιδεύουν σήμερα στο νησί.
ΑπάντησηΔιαγραφήGiannis Aktyp σε ευχαριστω πολυ για την ενημερωση σου. καλη συνεχεια!
Διαγραφή